Skip links

Hoe we werken

Als klant van Administratiekantoor van Alten en Lodewijkx kunt u erop vertrouwen dat wij u volledig ontzorgen van alle administratieve en fiscale verplichtingen.

Administratiekantoor van Alten en Lodewijkx verzorgt zowel de administratie van het huidige jaar als die van voorgaande jaren.

Contact
Werkwijze

Zo verwerken wij uw aanvraag

Eerst plannen we een kennismakingsgesprek, volledig kosteloos en vrijblijvend. In dit gesprek maken wij kennis met u en uw bedrijf, en kunt u onze expertise en werkwijze leren kennen. We bespreken samen de knelpunten en bepalen uw behoeften op het gebied van boekhouding. Aan het eind van het gesprek kunnen we u direct een passend vast maandtarief voorstellen voor uw onderneming.

Voor meer informatie over onze werkwijze kunt u het stappenplan hieronder bekijken.

Stap 1.

Gratis intakegesprek

We beginnen graag met een kennismaking. Wij nodigen u graag uit voor een kop koffie of thee bij ons op kantoor in Vlissingen of Bergen op Zoom.

Stap 2.

Wij stellen een heldere offerte op

U ontvangt van ons een heldere en transparante offerte. Daarin staat uw vaste maandlasten en welke dienstverlening wij voor u uitvoeren. Op deze manier weet u meteen waar u aan toe bent.

Stap 3.

U levert de administratie aan

Het enige wat u hoeft te doen is uw facturen, bonnen en bankafschriften aan ons te mailen, per post te sturen of direct via een foto uploaden vanaf uw smartphone met de app. Als de genoemde opties niet voor u lukken, kunt u gerust langs komen op een van onze vestigingen.

Stap 4.

Wij verwerken uw administratie

Al uw facturen, bonnen en bankafschriften van uw onderneming brengen wij in verwerking. Wanneer wij uw administratie verwerken houden wij altijd rekening met het belastingvoordeel waarvoor u in aanmerking komt.

Stap 5.

Controle van uw administratie & belastingaangifte

Wij controleren uw administratie en uw belastingaangiften. Wij zullen periodiek de aangiften indienen als dit voor u toepasselijk is.

Stap 6.

Evalueren

Wanneer het jaarboek is afgerond zullen wij een evaluatiegesprek met u voeren. Wij zullen tijdens het evaluatiegesprek de resultaten van uw onderneming samen met u doornemen, zodat u exact op de hoogte bent van de financiële en fiscale positie van uw onderneming.

Stap 7.

Jaarcijfers

Na het afsluiten van de jaarcijfers dienen we een suppletieaangifte Omzetbelasting in waar nodig. Vervolgens verzorgen we kosteloos de aangifte van uw partner. Daarna stellen we de Inkomstenbelastingaangifte op, die bestaat uit zowel de winstaangifte als de particuliere aangifte. Door het toepassen van de juiste fiscale faciliteiten streven we ernaar uw belastingaanslag zo voordelig mogelijk te maken.

Stap 8.

De jaarrekening opstellen en deponeren

Indien uw abonnement een jaarrekening omvat, ontvangt u deze van ons na afronding van het jaarwerk. Als u verplicht bent om deze bij de Kamer van Koophandel te deponeren, regelen wij dat graag voor u.

Waarom kiezen voor ons?

  • Altijd een scherp all-in tarief beschikbaar
  • Professionele boekhouders en belastingadviseurs met jarenlange ervaring
  • Gratis kennismakingsgesprek zonder verplichtingen
  • Flexibele dienstverlening: persoonlijk per post of volledig digitaal